Fluentd یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین جمع‌آوری‌کننده‌های گزارش منبع باز است که در Ruby پیاده‌سازی شده است. معماری قابل اتصال آن امکان اتصال به منابع مختلف گزارش مانند Elasticsearch، Loki، Rsyslog، MongoDB، S3 AWS Object Storage، Apache Kafka و غیره را می دهد.

ویژگی های کلیدی Fluentd

Unified Logging with JSON

Fluentd سعی می‌کند تا حد امکان داده‌ها را به صورت JSON ساختار دهد: این به Fluentd اجازه می‌دهد تا تمام جنبه‌های پردازش داده‌های گزارش را یکپارچه کند: جمع‌آوری، فیلتر کردن، بافر کردن، و خروجی گزارش‌ها در منابع و مقصدهای متعدد (لایه ثبت یکپارچه). پردازش داده‌های پایین‌دستی با JSON بسیار آسان‌تر است، زیرا ساختار کافی برای دسترسی به آن در عین حفظ طرح‌واره‌های انعطاف‌پذیر دارد.

 

معماری Pluggable

Fluentd دارای یک سیستم پلاگین انعطاف پذیر است که به جامعه امکان می دهد عملکرد خود را گسترش دهد. بیش از 500 افزونه ما که توسط جامعه ارائه شده است، ده ها منبع داده و خروجی داده را به هم متصل می کند. با استفاده از افزونه‌ها، می‌توانید فوراً شروع به استفاده بهتر از گزارش‌های خود کنید.

حداقل منابع مورد نیاز

Fluentd با ترکیبی از زبان C و Ruby نوشته شده است و به منابع سیستم بسیار کمی نیاز دارد. نمونه vanilla روی 30-40 مگابایت حافظه اجرا می شود و می تواند 13000 رویداد در ثانیه / هسته را پردازش کند. اگر به حافظه سخت تری نیاز دارید (-450 کیلوبایت)، Fluent Bit، فورواردکننده سبک وزن Fluentd را بررسی کنید.

قابلیت اطمینان داخلی

Fluentd از بافر مبتنی بر حافظه و فایل برای جلوگیری از از دست رفتن داده های بین گره پشتیبانی می کند. Fluentd همچنین از failover قوی پشتیبانی می کند و می تواند برای در دسترس بودن بالا راه اندازی شود. بیش از 2000 شرکت مبتنی بر داده به Fluentd متکی هستند تا محصولات و خدمات خود را از طریق استفاده و درک بهتر از داده های گزارش خود متمایز کنند.