Grafana k6 یک ابزار تست لود منبع باز است که تست پرفورمنس را برای تیم های مهندسی آسان و سازنده می کند. k6 رایگان، توسعه‌دهنده محور و قابل توسعه است.

با استفاده از k6، می توانید قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم های خود را آزمایش کنید و رگرسیون ها و مشکلات عملکرد را زودتر تشخیص دهید. k6 به شما کمک می کند تا برنامه های کاربردی ارتجاعی و عملکردی در مقیاس ایجاد کنید.

k6 توسط Grafana Labs و انجمن توسعه داده شده است.

ویژگی های کلیدی K6

k6 مملو از ویژگی هایی است که می توانید همه چیز را در اسناد یاد بگیرید. ویژگی های کلیدی عبارتند از:

  • ابزار CLI با API های مناسب برای توسعه.
  • اسکریپت در جاوا اسکریپت ES2015/ES6 – با پشتیبانی از ماژول های لوکال و ریموت
  • بررسی‌ها و آستانه‌ها – برای آزمایش لود هدف‌محور و سازگار با اتوماسیون
  •  K6 با زبان‌های گو و جاوااسکریپت نوشته شده تا به‌ سادگی بتوان آن را با فرایند‌های توسعهٔ به‌روز ادغام نمود
ویژگی های کلیدی K6

ویژگی های کلیدی K6

موارد استفاده :

کاربران k6 معمولاً توسعه دهندگان، مهندسان QA، SDET و SRE هستند. آنها از k6 برای آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان API ها، میکروسرویس ها و وب سایت ها استفاده می کنند. موارد استفاده رایج از k6 عبارتند از:

تست بار

k6 برای حداقل مصرف منابع بهینه شده است و برای اجرای تست های بار بالا (آزمایش سنبله، استرس، خیس کردن) طراحی شده است.
تست مرورگر

از طریق xk6-browser، می‌توانید تست عملکرد مبتنی بر مرورگر را اجرا کنید و فقط مشکلات مربوط به مرورگرها را که می‌توان از سطح پروتکل به‌طور کامل نادیده گرفت.
هرج و مرج و تست انعطاف پذیری

می‌توانید از k6 برای شبیه‌سازی ترافیک به‌عنوان بخشی از آزمایش‌های آشوب، آن‌ها را از آزمایش‌های k6 خود راه‌اندازی کنید یا انواع مختلفی از خطاها را در Kubernetes با xk6-disruptor تزریق کنید.
نظارت بر عملکرد و مصنوعی

با k6، می‌توانید به طور خودکار و برنامه‌ریزی کنید تا آزمایش‌ها را به طور مکرر با یک بار کوچک آغاز کنید تا به طور مداوم عملکرد و در دسترس بودن محیط تولید خود را تأیید کنید.

کاری که K6 انجام نمی دهد

k6 یک ابزار تست بار با کارایی بالا است که در جاوا اسکریپت قابل اسکریپت است. طراحی معماری برای داشتن این قابلیت ها برخی از معاوضه ها را به همراه دارد:

به صورت بومی در مرورگر اجرا نمی شود

به‌طور پیش‌فرض، k6 صفحات وب را مانند مرورگر رندر نمی‌کند. مرورگرها می توانند منابع سیستم قابل توجهی را مصرف کنند. پرش از مرورگر اجازه می دهد تا بار بیشتری را در یک دستگاه اجرا کنید.

با این حال، با xk6-browser، می‌توانید با مرورگرهای واقعی تعامل داشته باشید و معیارهای frontend را به عنوان بخشی از آزمایش‌های k6 خود جمع‌آوری کنید.
در NodeJS اجرا نمی شود

جاوا اسکریپت به طور کلی برای عملکرد بالا مناسب نیست. برای دستیابی به حداکثر کارایی، خود ابزار در Go نوشته شده است و یک زمان اجرا جاوا اسکریپت را تعبیه می کند که امکان تست اسکریپت نویسی آسان را فراهم می کند.

اگر می‌خواهید ماژول‌ها یا کتابخانه‌های npm را با استفاده از NodeJS API وارد کنید، می‌توانید ماژول‌های npm را با بسته وب بسته‌بندی کنید و در آزمایش‌های خود وارد کنید.