آپاچی  Cassandra یک دیتابیس توزیع شده متن‌باز NoSQL است که برای مدیریت حجم زیادی از داده‌ها در چندین مرکز داده و فضای ابری ساخته شده است. Cassandra در زمینهٔ مقیاس‌پذیری و دردسترس‌بودن بالا بدون به خطر انداختن عملکرد، مورد اعتماد هزاران شرکت است و از آن استفاده می‌کنند. مقیاس‌پذیری خطی و تحمل خطای اثبات‌شده در سخت‌افزار یا زیرساخت ابری، Cassandra را به یک پلتفرم عالی برای داده‌های حیاتی تبدیل می‌کند.

 

دیتابیس Cassandra چگونه کار می‌کند؟

Cassandra با معماری peer to peer کار می‌کند و در آن هر گره به تمام گره‌های دیگر متصل است. در این دیتابیس، هر گره به‌تنهایی می‌تواند تمام عملیات دیتابیس را انجام دهد و بدون نیاز به یک گره اصلی، درخواست‌های مشتری را پاسخ دهد … در یک خوشه، گره‌ها برای اهداف مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های Cassandra

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این دیتابیس را مرور می‌کنیم.

تحمل‌پذیری خطا

پشتیبانی Cassandra برای تکثیر داده‌ها بین چندین دیتاسنتر، در کلاس خودش بهترین است. کمترین تأخیر برای کاربران را دارد و در نهایت، می‌تواند به شما اطمینان بدهد که قطعی‌های محلی آسیبی به داده‌هایتان نخواهند رساند. در Cassandra، می‌توان گره‌های شکست‌خورده را با گره‌های سالم جایگزین کرد، بدون اینکه وقفه‌ای در کار ایجاد شود.

 

تمرکز روی کیفیت

Cassandra، برای اطمینان از قابلیت اطمینان و پایداری، بر روی خوشه‌هایی به بزرگی ۱۰۰۰ گره و با صدها طرح‌واره (طرح‌واره‌هایی که در دنیای واقعی تست شده‌اند) تست شده است. تست‌های مختلفی از جمله: پخش مجدد، فاز، ویژگی محور، تزریق خطا و تست‌های عملکرد …

 

کارایی بالا

Cassandra در سنجش معیارها و برنامه‌های واقعی، به دلیل انتخاب‌های اساسی معماری‌اش، همیشه، بهتر از جایگزین‌های محبوب NoSQL بهتر عمل می‌کند.

 

توزیع‌شدگی

Cassandra برای برنامه‌هایی مناسب است که به‌هیچ‌عنوان نباید داده‌هایشان را از دست بدهند، حتی زمانی که کل مرکز داده از کار می‌افتد. در Cassandra هیچ نقطه شکست واحدی وجود ندارد. هیچ گلوگاه شبکه‌ای وجود ندارد و موقعیت هر گره در خوشه با بقیه برابر است.

 

مقیاس‌پذیر

بدون اینکه در برنامه‌ها، وقفه‌ای ایجاد شود، ظرفیت خواندن و نوشتن هر دو به‌صورت خطی با اضافه‌شدن ماشین‌های جدید افزایش می‌یابد.

 

قابلیت مدیریت داده‌ها

Cassandra در طول عملیات گسترش شبکه‌ای مانند اضافه کردن یک گره یا مرکز داده جدید در زمان اوج ترافیک، داده‌ها را به خوبی بین گره‌ها حرکت می‌دهد. Zero Copy Streaming این کار را تا ۵ برابر سریع‌تر بدون vnode می‌کند تا معماری انعطاف‌پذیرتری به‌ویژه در محیط‌های ابری و Kubernetes داشته باشد.

 

در نهایت، Cassandra، یک ابزار ذخیره قوی برای داده‌ها است و با الگوریتم هش داده‌ها را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، داده‌ها را کپی کرده و آن‌ها را به‌عنوان نسخه پشتیبان در مکان‌های دیگر ذخیره می‌کند. این بدان معناست که اگر یک گره خراب شود یا از مدار خارج شود، یک کپی از آن وجود دارد.

این ثبات، آرامش زیادی به یک دیتابیس می‌دهد. پایگاه‌های داده سنتی باید در تکثیر داده‌ها بسیار متفکرانه (و کند) عمل کنند، چون باید روشی برای اطمینان از به‌روز بودن نسخه‌های مختلف کپی وجود داشته باشد. درصورتی‌که در Cassandra، داده‌ها همیشه به‌روز هستند.

 

آپاچی Cassandra به طرز عجیبی مقیاس‌پذیر است. Cassandra، برای به‌دست‌آوردن سرعت، مقیاس‌پذیری و دردسترس‌بودن موردنیاز برای صدها هزار نوشته در ثانیه، راه‌حل‌های عملی ارائه داده است. مهندسان برنامه Canonical و Ubuntu می‌توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که دیتابیس شما ایمن، همیشه به‌روز و است.