اگر قصد برون سپاری یک پروژه را دارید، ممکن است به ساختار RFP (request for proposal) فکر کنید، که به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و پیشنهاداتی را از فروشندگان یا وندور دریافت کنید. در اینجا یک طرح کلی در مورد نحوه نوشتن یک پروپوزال RFP و سوالاتی که کسب و کارها می پرسند و Vendor ها پاسخ می دهند آورده شده است.
نحوه نوشتن درخواست برای پروپوزال به چه شکل است و آیا اصلاً پروپوزال لازم است؟ شما چه برای یک آژانس کوچک یا یک شرکت بازاریابی بزرگ کار کنید، حتماً به یک RFP یا فرم درخواست برای پروپوزال نیاز پیدا خواهید کرد.
شما زمانی که کار را به یک تأمینکننده برونسپاری میکنید، این احتمال وجود دارد که خواسته یا ناخواسته مشکلاتی در روند کار به وجود بیاید. کاری که یک RFP انجام میدهد این است که تا حدود زیادی از بروز اختلالات احتمالی جلوگیری کند تا هر دو طرف بفهمند چه چیزی، چه زمانی و به چه میزان باید تحویل داده شود.
نکات زیادی دررابطهبا نحوه نوشتن درخواست برای پروپوزال وجود دارد که مهمترین این نکات به شرح زیر است:
مشخصکردن پروژه، طرح نهایی و بودجه
قبل از اینکه بخواهید درخواست برای پروپوزال خود را بنویسید باید این سه فاکتور مهم را برای آن تعریف کنید. با این کار نگرش شما نسبت به کاری که میخواهید انجام دهید روشنتر میشود و در کنار آن این اطلاعات چارچوبی را برای RFP فراهم میکند که از کلیگویی و جزئی گویی پرهیز میشود و یک RFP استانداردی نوشته خواهد شد.
ارائه اطلاعات پیشینه و مقدمات
قبل از اینکه به عمق مسئله بپردازید و جزئیات را مورد بررسی قرار دهید بهتر است که ابتدا اطلاعات پیشینه و مقدماتی را ارائه دهید. این کار به درک بهتر درخواست شما بهوسیله شرکا کمک زیادی میکند و یک نگرش مثبتی در آنها ایجاد میکند. همچنین و بهخصوص در درک بازار فعلی، اهداف تجاری و چالشهای فعلی و پیشروی به شرکتهای مورد هدف شما بسیار کمک خواهد کرد.
تشریح خدمات موردنظر
در این مرحله بهتفصیل خدماتی را که شما به دنبال آن هستید، در درخواست برای پروپوزال ارائه دهید و هدف خود را بهوضوح بیان کنید. به فرض مثال اگر شما میخواهید یک وبسایت برای کسبوکار خود بسازید احتمالاً به شرکتی نیاز دارید که هم تجربه بکاند و هم تجربه فرانتاند را در طراحی سایت داشته باشد.
یا مثلاً اگر شما به دنبال ساخت یک اپلیکیشن هستید، نیازهای شما کاملاً فرق میکند و ممکن است به فاکتورهای شخصی و عمومی زیادی برای ساخت اپلیکیشن خود نیاز داشته باشید که باید در پروپوزال به آنها اشاره کنید.
تشریح معیارهای انتخاب و جدول زمانی
مرحله بعد تشریح معیارهای انتخاب و جدول زمانی پروژه شما هستند. در اینجا، میتوانید مهارتها، خدمات و تخصصهای بازاری را که برای بررسی لازم است، مشخص کنید. توضیحات واضح درباره معیارهای انتخاب به شما کمک میکند که RFP را تنظیم کنید و شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین مطابقت را با نیاز شما داشته باشند.
همچنین جدول زمانی نیز یک فاکتور بسیار مهم است که در نوشتن درخواست پروپوزال حتماً باید لحاظ شود. به شرکای بالقوه یک تاریخ پایان برای ارسال RFP، یک تاریخ برای انتخاب نهایی و یک جدول زمانی مشخص از شروع تا پایان پروژه بدهید تا شرکتهایی که پیشنهاد میدهند بتوانند پیشنهاد خود را تنظیم کنند.
تصحیح و ویرایش RFP
آخرین و مهمترین قدم در نوشتن درخواست برای پروپوزال بازبینی و تصحیح آن است. چرا؟ زیرا حتی اشتباهات کوچک نیز میتواند جدول زمانی و زمان تحویل پروژه را از مسیر خارج کند. ممکن است خواسته یا ناخواسته اشتباهاتی در RFP وجود داشته باشد که در صورت عدم رسیدگی نتایج منفی در پی خواهد داشت. مشکلات و اختلالات میتواند روی زمان انجام، بودجه و نحوه انجام پروژه کاملاً تأثیرگذار باشد.
هنگامیکه تمام جزئیات را بررسی کردید و قانع شدید که همه چیز در RFP دقیق و کامل است، زمان آن فرامیرسد که برای یافتن بهترین ارائهدهنده خدمات امور مربوطه را انجام دهید و آن را در دسترس شرکتهای انجامدهنده این خدمات قرار دهید.
اکنونکه اصول نوشتن یک RFP را درک کردهاید، میتوانید الگوی خود را بسازید و سپس آن را پر کنید تا بتوانید پیشنهادها را از طریق شرکتهای انجامدهنده خدمات بپذیرید. ما در نمونه درخواستهای ارائهشده از یک شرکت فرضی به نام X استفاده خواهیم کرد تا دقیقاً نحوه اجرای هر بخش را نشان دهیم.
در مرحله بعد، با استفاده از مشخصات و فرضیات همان شرکت ساختگی، به هر یک از عناصر RFP خواهیم پرداخت.
۱. نوشتن پیشینه و مقدمه
در پاراگراف مقدماتی خود، باید اطلاعات پیشزمینه مفیدی را در مورد شرکت خود بگنجانید. مثلاً چه کسی آن را تأسیس کرد، چه محصول یا خدماتی را شرکت شما ارائه میدهد، چه چیزی شما را از رقبا متمایز میکند و جایگاه شما در بازار فعلی به چه صورت است. اگر شرکتی قصد همکاری جدی با شما را داشته باشد حتماً این اطلاعات را میخواهد.
مثال:
X یک شرکت طراحی وب است که بهوسیله x در سال x ایجاد شد. در این شرکت یک رویکرد تیم محور و مبتنی بر راهحل جاری است. ما برای مشتریان خود خدمات … را انجام میدهیم. دفتر شرکت ما در … مستقر است.
۲. تعریف اهداف پروژه
در مرحله بعد، میخواهید پروژهای را که باید تکمیل کنید و اهدافی را که انتظار دارید از پروژه به انجام برسانید، ترسیم کنید. مهم است که تا جایی که ممکن باشد شفاف و واضح صحبت کنید. تعریف دقیق اهداف و نیازمندیها به شما کمک میکند که بهترین شرکت متناسب با نیاز خود را بیابید.
مثال:
شرکت ما به دنبال خدمات یک شرکت بازاریابی است تا یک برنامه بازاریابی جامع و یکپارچه ایجاد و اجرا کند. سئو را بهبود دهد، فالوورهای رسانههای اجتماعی را افزایش دهد و به طور مؤثر در زمینه کمپین تولید لید فعالیت کند.
شرکت منتخب مسئولیت توسعه و اجرای یک برنامه بازاریابی جامع و مقرونبهصرفه را بر عهده خواهد داشت.
وظایف شامل معیارهای زیر است، اما ممکن است محدود به آنها نباشد:
- کمپین تولید لید
- کمپین مارکتینگ آنلاین
- بهبود سایت
- بهینهسازی موتور جستجو
۳. جزئیات برنامه انتخاب پیشبینیشده
بسیار مهم است که یک برنامه دقیق را در نظر بگیرید تا ارائهدهندگان خدمات بدانند که آیا میتوانند ضربالاجلهای شما را رعایت کنند یا خیر. همچنین باید برای ارائهدهندگان خدمات یک کانال ارتباطی اختصاص دهید تا بتوانند در مورد پروژه شما سؤال بپرسند.
مثال:
جدول زمانی درخواست پیشنهاد به شرح زیر است:
تاریخ درخواست
آخرینمهلت برای داوطلبان برای ارسال سؤالات: تاریخ
[نام شرکت] به سؤالات پیشنهاددهنده پاسخ میدهد: تاریخ
انتخاب مناقصه گران برتر/ اطلاعرسانی به مناقصه گران ناموفق: تاریخ
شروع مذاکره: تاریخ
اعطای قرارداد/ اطلاعرسانی به مناقصه گران ناموفق: تاریخ
۴. تشریح زمان و مکان ارائه پیشنهادها
این بخش نیز یک بخش مهم بوده و این اطلاعات مهمی است که میخواهید بهوضوح ارائه کنید، بنابراین شرکتهای ارائهدهنده خدمات باید بدانند چگونه و کجا پیشنهادها خود را ارسال کنند.
مثال:
RFP در وبسایت ما به نشانی … ارسال میشود و از ساعت ۱۰ صبح روز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، میتوانید آن را مستقیماً ازآنجا آپلود و ارسال کنید.
پاسخدهندگان به این RFP باید یک نسخه اصلی و پنج نسخه از پیشنهاد خود را ارسال کنند. پاسخها باید حداکثر تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ دریافت شوند. پاسخها باید با تیتر یا نام «درخواست مارکتینگ» مشخص شوند.
۵. تشریح جدول زمانی خود
با گنجاندن یک چارچوب زمانی در RFP خود، میتوانید هر درخواستدهندهای را که نمیتواند در محدودیتهای زمانی شما کار کند حذف کنید. اگر از لحاظ زمانی انعطافپذیر هستید، میتوانید چیزی مانند این جمله به RFP خود در جداول زمانی اضافه کنید: «شرکت ما امیدوار است پروژه را ظرف شش ماه به پایان برساند، اما شرکتهایی که بتوانند این بازه زمانی را کاهش بدهند در اولویت خواهند بود.»
مثال:
شرکت ما برای بازاریابی خود به تکمیل پروژه در مدت ۴ ماه نیاز دارد.
۶. مشخصکردن عناصر کلیدی یک پروپوزال
اگر آنچه را که از مناقصهگران انتظار دارید در پیشنهاد خود نگنجانید و به طور واضح و مشخص بیان نکنید که هدف شما چیست، بعداً اگر اختلالی پیش بیاید لزوماً آنها مقصر نیستند. برای نوشتن درخواست پروپوزال بهتر است که یک چکلیست مشخص کنید و نیازهای خود را در آن اعلام کنید تا آنها بهخوبی نیاز شما را درک کنند. اگر شما بهخوبی چکلیست خواستهها و انتظارات خود را بیان کنید تا حدود زیادی به شرکت انجامدهنده خدمات متناسب با خواستههای خود خواهید رسید.
مثال:
یک درخواست پروپوزال باید حداقل شامل عناصر زیر باشد:
- شرح شرکت که شامل یک نمای کلی، نام و اعتبار تیم خلاق، تعداد کارمندان تماموقت است.
- یک روایت یکصفحهای که نقاط قوت شرکت و مهارتها یا قابلیتهای متمایزکننده شرکت شما را نشان میدهد.
۷. تعیینکردن معیارهای ارزیابی
تشریح انتظارات خود به حذف درخواستدهندگانی که آنها را برآورده نمیکنند کمک میکند. برای این کار تعیین معیار ارزیابی بهترین ایدهای است که میتوانید پیاده کنید. معیارهای شما برای واگذاری کار میتواند شامل نمونههایی از کارهای گذشته، سابقه موفقیت ثابتشده با شرکتهایی در صنایع مشابه، تخصص و مهارتهای فنی برای برآوردهکردن خواستههای شما و… باشد.
مثال:
درخواست دهنده یا ارائهدهنده خدماتی موفق به جذب پروژه خواهد شد که:
- تجربه کار بهعنوان یک تیم مارکتینگ را برای حداقل ۲۴ ماه گذشته داشته باشد.
- باید نمونه کارهای معتبر مشابه داشته باشد.
- تیم مارکتینگ متشکل از افرادی باتجربه و رزومه دار باشد و در کنار اینها از لحاظ قیمتگذاری منطقی باشد.
۸. تشریح موانع احتمالی
در اینجا باید موانع احتمالی را که موجب شکست یا اختلال در پروژه میشوند، ذکر کنید. این موانع میتواند موانع مالی، چالشهای شخصیسازی یا هر مانع دیگری باشد. با استفاده از این کار میتوانید شرکتها و درخواستدهندههایی را که توانایی انجام کار شما را ندارند حذف کنید.
مثال:
. تعیین بودجه پروژه
هر درخواستدهندهای قبل از ارسال درخواست به شما باید بداند که شما چقدر میتوانید برای خدماتشان به آنها پول بپردازید.
مثال:
بودجه شرکت برای این پروژه حدود ۲۰ میلیون تومان است.
همه این عناصر باید بهگونهای نوشته شوند که تأمینکنندگان و درخواستکنندگان بدانند که آیا پیشنهادی به شما ارائه کنند یا نه. تعریف پروژه به ارائهدهندگان خدمات این امکان را میدهد تا تعیین کنند که آیا اصلاً برای پروژه شما مناسب هستند. شفافبودن تاحدامکان در درازمدت به نفع هر دو طرف است.
تحقق بهترین نتایج برای RPF شما
RPF شما زمینه را برای شرکتها فراهم میکند تا برای پروژههایی که خارج از محدوده تخصص داخلی شما هستند، مناقصه بدهند و همچنان برای موفقیت کسبوکار شما حیاتی هستند.
بسیار مهم است که مطمئن شوید RFP شما واضح، مختصر و حاوی جزئیات کلیدی در مورد نیازهای شماست. با این کار و با نوشتن درخواست پروپوزال استاندارد شما به هدف خود به بهینهترین شکل ممکن دست خواهید یافت.
با استفاده از الگوهایی که برای شما در این مقاله قرار داده شده است میتوانید نوشتن درخواست پروپوزال خود را شروع کنید.
مزایا و ضرورت تهیه شرح خدمات یا RFP
شاید تهیهٔ شرح خدمات برای پروژه کمی زمان بر و طاقتفرسا باشد؛ اما مزایای آن بهقدری زیاد است که برآورد و اجرای پروژههای فاقد شرح خدمات برای پیمانکاران باتجربه و کاربلد مانند شوتزدن به توپ فوتبال با چشمان بسته است. به همین جهت پیمانکاران همواره پیش از شروع پروژه تهیهٔ شرح خدمات را از کارفرمایان درخواست میکنند. از مزیتهای تهیه شرح خدمات در توسعه نرمافزار میتوان موارد زیر را نام برد:
کاهش چشمگیر خطای بودجه و مدتزمان برآوردشده برای انجام پروژه
شرح خدمات بهصورت دقیق و جزئی آنچه که کارفرما در ذهن دارد را برای پیمانکار بیان میکند. آگاهی پیمانکار از جزئیات پروژه افزایش دقت در پیشبینی بودجه و زمان موردنیاز طراحی و توسعه نرمافزار سفارشی کارفرما را به دنبال دارد. این یعنی کارفرما میتواند روی زمان تحویل پروژه حساب کرده و برای آغاز به کار پروژهاش برنامهریزی نماید. بهعلاوه، پیمانکار مجبور نخواهد بود حین انجام کار درخواست افزایش بودجه دهد.
جلوگیری از دوبارهکاریها و هدررفت زمان
ازآنجاکه نرمافزارهای سفارشی مطابق با درخواست و نیازمندیهای کارفرما توسعه داده میشوند نیاز است کارفرما پیش از شروع پروژه با تنظیم شرح خدمات انتظارات و خواستههای خود را به اطلاع پیمانکار برساند تا پیمانکار بتواند مطابق شرح خدمات اجرای پروژه را برنامهریزی کند. به این شکل دوبارهکاریها و هدررفت زمان به صفر میرسد و پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به کارفرما تحویل خواهد شد.
ایجاد زبان مشترک بین کارفرما و پیمانکار
جهت گفتگو و تبادل نظر پیمانکار و کارفرما نیاز به یک زبان مشترک دارند. این زبان باید بهگونهای باشد که برای کارفرما با هر سطحی از دانش فنی نرمافزار قابلدرک باشد و از طرفی کلیه اطلاعات فنی لازم را هم برای پیمانکار تأمین نماید. شرح خدمات همان زبان مشترک است که به زبان ساده انتظارات کارفرما را به اطلاع پیمانکار میرساند تا حین طراحی و توسعه پروژه لحاظ گردد.
تضمین رضایت کارفرما از آنچه در انتهای پروژه تحویل خواهد گرفت
وقتی پیمانکار پیش از شروع پروژه از خواستهها، انتظارات و پارامترهای کیفی مدنظر کارفرما مطلع باشد باتکیهبر دانش و توانایی خود میتواند اقدامات لازم جهت تأمین رضایت کارفرما را در دستور کار قرار دهد. در مقابل اگر کارفرما شرح خدمات مورد انتظار خود را ارائه نکند و پیمانکار بنا بر خواست و ذهنیت خود اجرای پروژه را پیش ببرد ممکن است نتیجه نهایی با آنچه که کارفرما در ذهن داشته مطابقت نداشته باشد.
همکاری روشن و شفاف و جلوگیری از بروز اختلاف
بدون شرح خدمات قطعاً پروژه از آنچه که کارفرما در ذهن داشته فاصله خواهد گرفت و کارفرما در انتهای پروژه از این امر آگاه خواهد شد. در نتیجه کارفرما با درخواست ویرایشهای بیپایان سعی در شخصیسازی پروژهٔ تکمیل شده خواهد داشت و پیمانکار هم حاضر به اعمالنظر کارفرما پس از اتمام پروژه نخواهد بود. همین امر زمینهساز بروز اختلاف و شکست پروژه است. به همین جهت نیاز است جهت هدایت پروژه در مسیر موفقیت نیاز است کارفرما جزئیات پروژه را مطابق اجزای شرح خدمات (RFP) استاندارد در اختیار پیمانکار قرار دهد.
چگونه یک RFP برای پروژههای وب بنویسیم
شاید یکی از بزرگترین دلایل اشتباهات که موجب مشکلاتی بین مشتریها و شرکتهای توسعهدهنده خدمات اینترنت و وب هستند اطلاعات ناکافی در درخواست طرح پیشنهادی نوشته شده باشد.
معمولاً برای مشتریها بیان اینکه دقیقاً چه چیزی میخواهند و از انجام یک پروژه چه انتظاراتی دارند بسیار ساده است؛ اما قسمت دشوار کار برای آنها نوشتن و مکتوب کردن این نیازهاست. اغلب اتفاق میافتد که مشتری ایدههای کوچکی در مورد آنچه میخواهد و نیاز دارد به شما ارائه میدهد. مثلاً اگر قرار است برای او یک وبسایت طراحی کنید او یک دید کلی نسبت به آنچه میخواهد به دست آورد دارد؛ اما در بیان جزئیات ایدههایش عاجز است.
گاهی اوقات مشتری از نداشتن ایده و دیدگاه خاصی آگاه است و گاهی میداند که چه میخواهد؛ ولی تجربه توسعهدهندگان را در آن شاخه خاص بیشتر از خود میداند.
آمادهکردن یک RFP باهدف دریافت طرحهای مطالعه شده و سنجیده برای پروژههای شماست. با این کار شما میتوانید در زمان بر خوردن به پروژههای گران و پیچیده با آرامش و دقت و دید بازتری تصمیمگیری نمایید.
بخش بزرگی از مسئله تهیه RFP دشواری نوشتن همه جزئیات و امکانات موردنظر قبل از داشتن ایدهای خاص نسبت به آنچه نیاز داریم و چگونگی عملکرد پروژه در وب است.
همچنین باید خاطرنشان کرد که توسعه پروژههای تحت وب چند سالی است که بهصورت جدی مطرح شدهاند و ازاینرو نباید تعجب کرد که بسیاری از مشتریان اینگونه پروژهها دانش و تجربه لازم را برای نوشتن انواع RFP برای اینگونه پروژهها نداشته باشند.
نوشتن RFP برای ساختن یک پل و یا نصبکردن شبکه کاملاً با RFPهای پروژههای تحت وب فرق میکند.
مطلوبترین حالت برای یک شرکت، یافتن یک مشاور زبردست است تا قبل از نوشتن RFP تصویر و تشریحی نسبت به آنچه پروژه باید داشته باشد به وجود آورد.
یک مشاوره خوب میتواند منجر به نوشته شدن یک RFP خوب شود که در نهایت باعث تسهیل در روند اجرای پروژه به نفع هر دو طرف خواهد شد.
من دو مرحله برای روند اجرای طرح پیشنهاد میکنم در مرحله اول به جستجوی شرکتهایی بپردازید که بتوانند در مناقصه RFP شما شرکت کنند. ترجیح بر این است که ۳ یا ۴ شرکتی که فکر میکنید بتوانند از عهده این کار برایند را انتخاب کنید.
برای این کار لازم است مجموعهای از اطلاعات اجمالی که شرکتهای علاقهمند به همکاری با شما ممکن است به آنها نیاز پیدا کنند را تهیه کنید. این اطلاعات ابتدایی باید بر روی اهداف و دیدگاهها تأکید کند.
مثلاً شما میخواهید سایتتان چه کاری انجام دهد؟ دلایل شما برای راهاندازی یک وبسایت چیست؟ لازم نیست خیلی طولانی درباره این مسائل توضیح دهید متنی؛ مانند نمونه زیر کفایت میکند:
شرکت…………به دنبال یک همکاری برای ساختن یک وبسایت با ویژگیهای زیر دارد: ساختن و تقویتکردن نام تجاری……. در دنیا، فروش محصولات……………….، قابلیت پشتیبانی مشتریان شرکت. شرکتهای علاقهمند میتوانند با………………………….تماس بگیرند.
شرکت خود و فعالیتها و محصولات آن را معرفی کنید و مقداری اطلاعات در باره زمانی که در ذهن خود برای پروژه در نظر گرفتهاید را اعلام کنید و منابعی را که قصد دارید برای پروژه صرف کنید معرفی کنید.
با افرادی که پاسخی برای شما ارسال میکنند صحبت کنید و با کسانی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستند ملاقات داشته باشید. در این شرایط شما میتوانید کار تهیه RFP خود را آغاز نمایید.شما باید تعداد شرکتکنندگان در مناقصه را به ۳ تا ۴ شرکت محدود کنید.
طرحهای پیشنهادی باید شامل بخشهای زیر باشند:
▪ خلاصه مدیریتی که شامل شرح مختصری از مسیر اجرای پروژه و هزینهها میباشد.
▪ اطلاعات شرکت به همراه جزئیات مالی
▪ تصدیقنامههایی از مشتریان قبلی که برای آنها پروژههایی انجام دادهاید به همراه اطلاعات تماس و وبسایتهای مربوط به آنها
▪ تشریحی از روند توسعه
▪ روش ارائه پیشنویس
▪ کنترل کیفیت
▪ آزمایش
▪ تیم اجرایی و پتانسیلهای آنها
▪ برنامه زمانبندی
▪ جزئیات هزینهها و پرداختها
▪ زمان و شرایط
اطمینان حاصل کنید که در RFP برنامه زمانبندی مناسبی را برای طرح پیشنهادی و یا روند اجرایی پروژه تنظیم کردهاید. چیزی شبیه به نمونه زیر:
- ۱۰ اردیبهشت- اتمام زمان دریافت درخواستهای همکاری
- ۲۰ اردیبهشت- بررسی صلاحیتها
- ۲۲ اردیبهشت- تهیه لیستی از شرکتکنندگان منتخب مناقصه
- ۳۰ اردیبهشت- ارسال RFP به شرکتهای منتخب
- ۱۵ خرداد- بررسی پاسخهای رسیده
- ۲۰ خرداد- گزینش برنده مناقصه
- ۲۲ خرداد- نخستین جلسه برای کار بر روی پروژه
- ۳۰ خرداد- آغاز به کار فعالیت شرکت منتخب بر روی پروژه
- ۲۰ تیر – گزارش پیشرفت مرحله اول
- ۱۰ مرداد- گزارش پیشرفت مرحله دوم
- ۳۰ مرداد- پایان کار پروژه و گزارش نهایی
ممکن است برنامه زمانبندی شما از جزئیات بیشتری نیز برخوردار باشد؛ ولی بههرحال باید اطلاعات کلی لازم را در اختیار شرکت همکار خود قرار دهید.
تمرکز مناسب بر روی شرکتهای پیشنهاددهنده در مناقصه میتواند باعث پوشش کامل اهداف و دیدگاههای شما در RFP شود بهترین کار برای دستیابی به این منظور محدودنکردن شرکتهای مزبور است تا بتوانند با ذهنیت بازتری راهحلهای مناسب را برای پروژه شما پیشنهاد کنند.